Bildbevis..

 

Grillkvällen hos Matte i fredags blev som vanligt väldigt lyckad. Vi blev serverade en fantastisk meny innehållande blandannat chorizo, hallumiost, lökringar, revben, kyckling och friterad nypotatis. Till det drack vi rosé/sprite i ett rasande tempo vilket senare resulterade i spontandans till Lady Gaga's Lovegame.

Bild nr.1 kanske inte kräver nån längre förklaring.,
Bild nr 2 där emot. Där skulle jag vilja ha en förklaring. För varför har man julgran ala '08 liggandes i trädgården? Nåja, jag ska inte vara petig. Gräsmattan var iallafall klippt. 



   

Efter jobbet i går blev det en timme på soffan innan jag åkte ut till Löderup där den årliga kräftskivan ägde rum. Mat i massor.., 'Mormors låda', köttbullar, korv, limeaioli (testa det, om du inte redan har gjort det) kräftor, räkor i en härlig röra på tallriken. Drycken för kvällen blev mineralvatten. Kände att jag var ganska nöjd efter fredagens intag.
Vid midnatt tog jag bilen och körde hem till Ystad. Kröp ner under täcket.., och vaknade pigg & glad. När hände det senast? Ja, att jag var pigg halv nio en söndagmorgon. Glad vad jag förhoppningsvis för inte allt för längesen.

Nu; grillning hos mamma & pappa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0