Snickarboa.

 


9.10 rullade tåget från stationen i Ystad.., ca 20 minuter senare var jag i Skurup och eftersom jag inte hade tid hos optikern förrän kl 10 gick jag in på Centrumcaféet och tog en god kopp te & läste Metro. På mer än halva serveringen satt byggarbetare i alla dess former med kaffe och räkmackor i högsta hugg. Och 'negerbullar' till efterrätt. Men när en liten eftersläntare anslöt till sällskapet hade han en såkallad dammsugare på fatet istället. Alltså iingen negerbulle, vilket arbetarna snabbt uppmärksammade.
- Va?! Ingen negerbulle.
- Nä, de var slut.., Nu går jag på GI-metoden och dammsugare är sååå nyttigt.
Ett gott skratt infann sig..,

Jag drack upp mitt te, och gick vidare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0