Städa.

Hemma från jobbet lite tidigare idag. Och det var väldigt skönt att göra "dagsavslut" på kortterminalen redan liten över tre. Känner mig inte helt hundra efter ett par dagars soffa/säng-liggande.., Dock det var det ändå skönt att komma till jobbet. Trevliga kunder får man inte för mycket av.
No. 1
X hade varit  i Thailand en månad.., och X hår såg ur därefter. Solblek till max.., som mot X härligt bruna hy inte alls gjorde sig. Så vi bestämde oss för att lätta upp det hela med slingor. Jag varvade en mörkblond/guldig färg med en lite ljusare beige. Topparna åkte bort och håret blev som nytt. Det blev verkligen superfint, och X drog en lättnande suck av lycka.
No. 2
P's vänliga och pratglada mormor. Hon har alltid något nytt och berätta och eftersom hon var trogen kunde till en utav Jenny's kolleger för förra stället.., frågar hon alltid hur de har det. Tyvärr har jag ingen information.., så vi sitter mest och spekulerar. X har kort, silvergått hår.., och nu har hon börjat få lite vågor framme vid luggen på vänster sida. Väldigt roligt tyckte jag, så vi anpassade det korta med vågorna. Väldigt fint!
Efter lunchen, som avnjöts på Café Helsa På.., hade jag en ny kund från Dalarna som var på besök hon sin vännina på Regementsgatan. Hon tyckte att vår salong såg så himla trevlig ut så hon kom in och bokade tidigare i veckan. Hon var så trevlig så .., och från tungt hängare grått hår till ett hår som var fullt av lockar, glansigt och friskt. Det är verkligen kul när kunden också upplever skillnad med produkterna som man använder .., och hon gick hem med ett BodyDouble-schampo rikare.

Nu är jag hemma och här behövs göras en del. När man har legat sjuk så orkar man inte ta sig för något.., så tänker ni. Har hon ingen sambo som kan hjälpa till? Jo, sambo har jag.., Men, (Tony Irving igen)



Kommentarer
Postat av: Anonym

Men Sambon är ju i sjönöd som du skrev tidigare i veckan, så skäll inte för mycket på honom om han inte diskar.. :)

2009-02-05 @ 20:47:48
Postat av: Pernilla

Men Sambon är ju i Sjönöd som du beskrev det innan i veckan så skäll inte för mycket på honom om han inte diskar.. :) :)

2009-02-05 @ 20:49:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0