Telefonkö.

Min kära sambo har troligen halsfluss.., Han låg och skakde som ett asplöv under ett täcke (.., vill inte skriva dun-täcke efter som det smärtar i själen då.) plus en hårt virad morgonrock runt kroppen igår när han skulle somna. Så idag när han stack till jobbet (?) sa han till mig att jag skulle boka tid för ett halsprov. Jag vill gärna tillägga att det skedde under vissa påtryckningar från mig.
Och nu sitter jag här med telefonen på 'högtalare' och lyssnar på datorrösten som säger att jag är nr. 6 i kön.., och det har jag varit i ca 20 minuter nu, Skrämmande. Så jag har nu fattat ett beslut; att lägga på. Och ringa NovaKliniken. Där har de en bra service där man lämnar helt enkelt sitt telefonnummer, så återkommer de så snabbt som möjligt. I detta fall 8.45. Sånt gillar jag!

Ikväll efter jobbet ska jag till ÖP-hallen och titta på Ysta'pågarna.., eller 'ska' ska jag inte säga, för jag vet ju inte om Andi ska spela pga sjukdomen.., men, ja. Jag går nog dit i vilket fall som helst. Efter matchentraskar jag, Andi, Hampe &  Lisa till Soft. Det ska bli väldigt trevligt. Är såå sugen på deras bacon/cheese-burgare. Och som det ser ut nu är både jag och Andi lediga i morgon. Kanske blir det ett par mojito till efterrätt?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0