Hat.

Blev fruktansvärt dåligt bemött på akuten ikväll. Akuten!? tänker du.., Nädå, det är inget farligt.., det är bara halsen som är k a t a s t r o f. Det har blivit sämre och sämre under dagen och med tanke på att jag helst vill försöka sova lite i natt tog jag mig till akuten för att se om de hade möjlighet att under kvällen kunna ta ett halsprov..
Men i luckan möttes jag av världens mest otrevliga människa. När jag berättade om mitt 'ärende' var började hon med ".., men lilla gumman. Vad i hela friden tror du? Att vi ska kunna göra det nu ikväll?".., och sen fortsatte hon "min rekommendation är att du åker hem och tar två Ipren och går och lägger dig" Jag försökte förklara för henne att jag vet hur det känns när jag har halsfluss eftersom jag har haft det gaanska många gånger tidigare och att jag kanske skulle kunna komma om ett par timmar igen.. "nä, du får åka upp och sätta dig på vårdcentralen i morgonbitti, så kan de säkert hjälpa dig". Och då tappade jag det lite, "nä, du. Jag har en privatklinik som jag går till och där får jag mycket bättre service.., Tyvärr har de strängt i morgon, men jag tar två Ipren.." sen gick jag. Utan att säga hejdå. Jag kunde verkligen inte med henne. Sen ringde jag mamma och berättade, och hon visste direkt vem det var.., hon hade nämligen blivit lika illa bemött när hon var där med morfar.., och då gällde det inte halsfluss, kan jag säga.
Usch och fy. Jag förstår att det görs besparingar  inom sjukvården.., men dra fan inte in på ett vänligt bemötande och en någorlunda trevlig ton. Och du i luckan, du borde söka ett jobb där du inte möter människor, för uppenbarligen är du inte speciellt road över det. Här.., ta emot;



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0