Ystad - Göteborg- .., och Ystad igen.

Vid middagstid i fredags hämtade mamma & pappa mig på Bollhusgatan. När jag öppnade bildörren slogs jag av en fruktansvärd odör. "Ja, det är jag som har spillt Kalvin chokladmjölk för två veckor sedan..," Det var precis vad det luktade, sur mjölk. Mm, låter trevligt va? Tre timmar i denna soptipp.
Ungefär på halva vägen, vid Hallandsåsen, var det dags för lunch. "Hemmagjorde pannkakor, med sylt och grädde" -skylten fastnade jag för direkt. Ja, det får det blir! Och ooj vad jag längade. Det kändes som det tog en mindre evighet innan jag fick mina pannkakor. Men när de väl kom in.., och när jag tog min första tugga blev jag såå besviken. Pannkakorna smakade pyttipanna. Fy! Jag som aasbolut iinte gillar det. Till och med en lök-bit hittade jag. Det vidade sig att de bara hade ett stekbord på denna stackars "resturangen" och tydligen hade de inte skrapat rent det, från pyttipannan till gästen innan..
Vidare gick turen.., och jag tror jag somnade en stund för när jag slog upp ögonen vad vi framme i Göteborg.
Ifk fick rejält på nosen i sin första match och Sävehof vann med 8 mål.., tror jag.
Lördagen bestod av mycket handboll.., och bättre handboll. Iallafall från Ifk's sida, men en vinst & en oavgjord räckte dessvärre inte till en semifinalplats.,
På lördagkvällen blev först grekisk mat innan jag åkte till det fest Carolina & Anna från min gamla frisörklass. Vi träffades för lite fördrinkar & tilltugg innan vi drog ut i Göteborgs nattliv.
Söndagen var en seg historia.., och efter att Ifk vann matchen om 5e-pris begav vi oss hem till Ystad igen. Tror jag somnade nånstans vid Liseberg och vaknade vid "Malmö-rondellen" i Ystad. Rätt skönt faktiskt.

Idag känner jag fortfarande lite sviter från helgen.., men en härlig promenad i solen gör nog gott.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0