Idag är en sån dag.

Tvättberget har sakta men säkert vuxit till sig. Jag borde gå (läs: ta hissen) ner i tvättstugan och kolla om där är en ledig tvättid. Jag gör det inte. För idag är en sån dag.
En sån dag när jag vaknade vid nio-tiden och ligger fortfarande kvar i sängen. Batteriet på mobilen vill ha ström. Min magen vill ha mat. Kroppen behöver frisk luft. Men inget händer.
Ozzy ligger och sover här bredvid. Han drömmer nog om Elvis. Tror att han saknar honom minst lika mycket som jag. Han saknar någon att leka med. Jag saknar att mysa med honom. Hans fluffiga päls mot min hand.

Nu. Nu. Nu ska jag gå upp. Jag lovar er. Kanske lägger jag mig på soffan?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0