Jag hjärtar Köpenhamn.

08.05 ringer mobillarmet (Joakim Hilsons - Då kommer stunden..) i går morse. Snoozade en gång, sen gick jag in i duschen. Stod läänge. Nästan på det varmaste. Så spegeln hade ju sen dessvärre immat igen totalt när jag skulle sätta i linserna. Men med den erfarenheten jag har (har ju haft X antal år nu..) så fixade det sig, även med imma på spegeln.
(Oj, jag sämmer att detta kommer bli ett långt inlägg..)
Jag mötte Andi för frukost på Hartmans.., för att sen gå en sväng på stan för att inhandla saker (läs; skor & klänning) till vår 'jobb-weekend'.
11.08 rullade tåget från stationen i Ystad med destination Köpenhamn. Regnmolnen låg tunga över sundet och jag hoppades på att dropparna skulle utebli. De gjorde de inte. Men de kom i väldigt liten mängd och vår promenad till The Squere gick smärtfri. Förutom en överförfriskad göteborgare i 45årsålden.
Kl 18 började visningen på Vesterbrogade och innan dess han vi med både lunch, rö'vin & Mc Donalds. När visningen var slut blev det en del tranbärsdrinkar och såklart - fotbollsmatchen med stort F. Så. Punkt. Alla vet vi hur den slutade..
Vi drog hem till hotellrummet igen, två trevliga trelleborgstjejer hängde på, och vi drack Bacardi Breezer så det stod härliga till. Mm. Melon & ananas är mina favoriter. Och till ljudet av Hope & glory från min mobiltelefon kom vi sakta med säkert i stämning för en galen natt i Köpenhamn.
Vi gick till ett ställe som heter K3. Har ni varit där? Inte? Då rekommenderar jag det STARKT. Stället/miljön var hur cool som helst, jag menar tjocka bjälkar & snea golv kanske inte tillhör det man är van vid. Eller jo, kanske just det där med snea golv. Men det är ofta ett tecken på att man är något överförfriskad. Så var det inte i detta fallet på K3. Det skulle vara så.
Tror vi slockade vid fem-tiden, och innan dess hade vi hunnit med Mc Donalds (igen!) och när alarmet ringde 9.30 kan vi ju inte sticka under stol med att vi var sjukt trötta.
Hotellfrukost. Yes, please.


 

The Squere på Rådhustorget


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0