Världen är liten.

Idag har jag haft två stycken nya kunder på jobbet. Först Maria. Hon var nyinflyttad från Sjöbo och hon undrade om vattnet här var 'hårt'. Ja, jo. Det är det ju faktiskt. Hennes hår hade nämligen blivit väldigt torrt och tråkigt. Vi satte igång och klippte. Ja, en bra bit blev det. Kanske 5 cm. Då kom Alexandra in på salongen. Och min kund i stolen (Maria) och Alexandra hälsade glatt på varandra. Alexandra i sin tur, är dotter till Tomas & Christina som är väldigt goda vänner till min familj. När Alexandra hade bokat tid, och gått igen, så var jag ju tvungen att fråga Maria hur hon kände Alexandra. Då visar det sig att Marias son spelar i samma lag som Alexandras lillebror. Hänger ni med? Och sen visar det ju sig att pappa hade varit ute och festat med Tomas (Alexandras pappa) och 'Rasse' (Marias man) förra helgen.
Så då 'kände ' ju jag & Maria varandra. Nästan iallfall.

Nästa 'nykomling' var Oskar. Långt hår som skulle bort. Kanske helsnaggat? Men nä. Där avböjde jag. Vi klippte kort på sidorna och långt uppe på ala James Dean. Skitsnyggt! Samtalen gled in på idrott (läs handboll) och han berättade bland annat att hans kompis (Carl) var hjälptränare i Ifk. Så jag berättade att min lillebror spelade där. 'Jaså, Mattias' sa han och skrattade. (varför han skrattade förtäljer icke historien..) Då visar det sig att Oskar hade varit med i Tyskland förra året när handbollsgymnastiet (som min lillebror gick på) varit där och spelat turnering.

Som det kan gå.. Visst är det härligt att bo i en småstad?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0