Långsamma minutrar.

Alltid när jag kommer hem för dagen brukar Ozzy komma och hälsa. Han jamar, vill bli klappad., och få mat. Idag när jag kom hem.., kände jag direkt att det var något som iinte stod rätt till. Jag gick in i hallen, som vanligt. Tog av mig jackan & skorna som vanligt. Men Ozzy kom INTE som vanligt. Den första tanken som slog mig var att han hade vält ner en kruka. För det har ju hänt, och då är han livrädd. Jag gick runt och kollade i lägenheten, men allt var som vanligt. Dock iingen katt. Letade på hans favoritplatser, där han brukar mysa.. men hittade inte honom. Lite panik ifann sig då i min kropp och jag började tänka på om jag glömt att stänga fönstret. Har han hoppat ut? Eller om han snabbt smitit ut genom dörren när jag gick i morse, utan att jag sett det?
Jag gick ut på gården och letade. Men hittade honom inte., Jag kom upp i lägenheten och kände att jag hade en stor klump i magen. Var har han tagit vägen? Men så kom han fram, helt plötligt. Ifrån garderoben som tydligen hade stått på glänt.
Så konstigt. Undrar varför han inte kom fram? Antagligen den enkla anledningen; för att han låg så bra., och inte orkade röra på sig. Men fy vad rädd jag blev :/ Inte en gång till, Ozzy..



Dessa djur..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0