Bekymmer.

Igår skulle jag ju träna spinning, men hade helt glömt bort att jag stod på reservplats. Dock hade jag på känn att jag skulle få träna ändå. Och det stämde ju, efter många om och men. Såhär var det; Maggan (reseptionisten på Friskis) ringde och prata i på mitt mobilsvar att jag hade fått en plats och att jag skulle ringa tillbaka och bekräfta detta. Jag jobbade ju igår, så jag kollade inte mobilen förrän 40 minuter efter hon hade ringt. Jag lyssnade på hennes meddelande och satt sen i 20 minuter och försökte komma fram. Men det gick inte. Upptaget hela tiden. Så jag ringde till Gabbi (Andis mamma, som är instruktör..) som jag visste var på sväg till salongen. Om hon kanske kunde köra förbi Friskis och säga att jag vill ha min plats. Det gjorde hon med då var den redan tingad till någon annan. Förbannand fick jag lift hem från jobbet. Fan, jag var ju inställd på träning.
Så händer det. Det ringer på min mobil. 17.11. "Du har en plats på spinningen, hinner du ta dig hit?" Klart, svarade jag. Mamma kan väl köra. Ringer henne - hon kan inte. Ringer pappa - han ska precis hoppa in i bastun. Andi är i Västerås. Så vad återstår, jo taxi.
Jag sprang in till passet, och fick sen en kärt omnämnade av Jörgen. Vad gör man inte för ett spinningpass?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0