Då hissar vi segel.

Igår var det maskerad ute i Fiskestugan. Efter många turer fram och tillbaka bestämde jag mig för att vara sailor (tack ni som har kommit med förslag) Min outfint blev en klänning med rep i midjan ifrån Sisters, hatt (som jag sydde på knappar med ankare) & glasögon ifrån Buttriks. Röda naglar. Röda läppar. Halsband. Done. Festen var supertrevligt & maten vääldigt god. Sophie är en klippa i köket, verkligen.
Idag ska jag jobba (jag drack bara ett glas vin & en svart vinbärssnääps..) Bra karaktär av mig där, va? Så nu ska jag bre lite smörmaudar* och koka te.
Efter jobbet är det ÄNTLIGEN dags att spela OS. Det skulle ha gjort för två veckor sen men "sjukdom" de senaste söndagarna har stått i vägen.

*skånska för nybörjare: smörgåsar / mackor

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0