Datorn har varit på en välbehövlig rehab.

Slutade lite tidigare idag så jag har hunnit
.köpa gymkort på Friskis
.solat
.hämtat datorn (som nu fungerar ypperligt) hos Jakob
.handlat mat
.lyckats få ljud i högtalarsystemet (man skulle visst tycka på on-knappen på fjärkontrollen också!)
.., och så har jag inte minst städat upp 6125784 miljoner (ja, nästan) glasbitar från min STORA fina spegel i guldram som jag fick i julklapp av farmor.
Ska jag berätta hur det hände?
Inte? Blunda.
Ja? Ozzy låg och sov i soffan och när han vid ett tillfälle slog upp ögonen såg han sin älskade strandtennisboll ligga i hallen. Precis intill spegeln. Likt skjuten ut en kanon tar han sats och springer rakt på bollen och glider sakta, men änså tillräckligt fort för att jag inte ska hinna reagera, in i spegeln som står lutad emot väggen. PANG!
Så nu har jag alltså plockat upp allt glas, något irriterad. Observera NÅGOT irriterad. Det hade kunnat vara värre. För jag lyssnar på Erik Grönwall, på högsta volym (förbereder grannarna inför morgondagens fest).

Är det sju års olycka nu? NOOOO.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0