Is it true?

Onsdag morgon. Molen ligger täta. Mot min vilja tassar jag upp ur sängen och ställer mig vid diskberget. Med hjälpa av Lady Gagas toner går det ganska snabbt att fylla diskstället. Så, ett steg närmare slutet.
Funderar på dagen. Vad händer? Än har det inte skett såå mycket kul. Men kl 11 ska jag träna. Löpning & styrka. Och efter ser jag fram emot mat från tai-vagnen på ÖP-torget.., följt av jobb fram till sju-tiden.

Jag har tänkt på en sak. Tiden. Ja, att hela tiden jobba emot klockan. Tycker det är riktigt segt., Och ett sjukt stressmoment. Att leta luckor, att planera.. Tänk en värld utan klockor överallt. Jag lovar att den hade varit i total kaos.., men fullkomligt uunderbar. Visst?

Kommentarer
Postat av: S

Tid är bara någon har kommit på ;)

2010-03-10 @ 11:50:48
Postat av: jethenk

Orka blogg? :)



Är tiden en Illusion?



Tid är ju enbart något vi uppfunnit för att kunna sätta saker i perspektiv till nuet. Det enda som finns är Nu, nu . nu nu nu nu nu. Illusion känns som fel ord, i så fall kan man lika gärna säga att allt är en illusion eftersom inget existerar förutom i våra hjärnor. När man dör slutar allting att finnas. Hela världen bygger på de signaler våra hjärnor plockar upp så att säga att världen fortsätter finnas fast man dör tycker jag är helt fel, det är enbart i våra huvuden som något existerar. Det är lika rätt som att säga att världen inte existerar, för i alla dödas hjärnor existerar den inte. Vi som kan uppleva världen är en minoritet.



2010-03-10 @ 13:14:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0